מערכת התנועה ArmSwinger תשוחרר כקוד פתוח לVR

By 03/08/2016HTC Vive
VR-HTC

מהי מערכת התנועה (Locomotion System)?

מערכת התנועה (Locomotion System) היא המערכת המתרגמת תנועה פיזית לתוך עולם המציאות המדומה.
בתור מרכיב חיוני בכל משחק, מערכת התנועה היא מכשול משמעותי עבור כל חווית מציאות מדומה. לאורך הזמן יצרני משחקי VR שונים תקפו את את הבעיה מכיוונים שונים. קיימים בשוק פתרונות חומרה כדוגמת המסילה של Virtuix Omni אשר מחייבת את השחקן לצעוד במקום כדי לזוז בתוך המשחק.

המסילה של Virtuix Omni

המסילה של Virtuix Omni

חברת Electric Night Owl הודיעה כי תשחרר השבוע תוכנה המהווה פתרון לבעיית התנועה.
לפי הדיווח של קלר, מפתח ראשי בחברה נאמר:

מערכת התנועה ArmSwinger מאפשרת לזוז בתוף עולם המשחק על ידי הנעה של הידים והפניית הבקרים לכיוון התנועה הרצוי, לא נדרשת תנועת ראש או תנועת רגליים כלשהי. רוב הנסיינים של המערכת מדווחים שהמערכת לא יוצרת בחילה לחלוטין. בנוסף שולבו בתוך המערכת אמצעים המונעים יציאה מאזור המשחק. באופן כללי מדובר על מערכת יציבה מאוד ואני נרגש להציע אותה לשימוש של מפתחי VR.

 

הוידיאו ממחיש בצורה טובה איך מנוע המערכת מתנהג בזמן פעולה, ומציע הוראות בסיסיות של הורדה והפעלת המערכת.

 

תאימות לHTC VIVE

חברת HTC מציעה את ערכת הVIVE אשר מאפשרת חוויה של Room Scale VR, משחקים אשר מותאמים לערכה דורשים מהשחקן לנוע בצורה פיזית בתוך השטח המיועד לכך. האפשרות של תרגום צעד פיזי אחד לצעד וירטואלי אחד בתוך המשחק הינה מושכת מצד אחד ומאפשרת חוויה שמרגישה אמיתית, אולם יש לה הגבלה משמעותית –  הדבר מגביל את שטח המשחק. כדי לבנות עולם גדול יותר מהשטח הפיזי של המשחק, יש צורך במערכת תנועה כלשהי.

זמינות ArmSwinger למפתחי VR

מערכת הArmSwinger תהיה זמינה בAsset Store של מנוע המשחק Unity ולאחר מכן תשוחרר כקוד פתוח לGitHub.

סוגי מערכות תנועה בתוך מציאות מדומה

מערכת תנועה פופולרית מאוד בקרב מפתחי VR היא מערכת המכונה "blink", מערכת זו מאפשרת שיגור (Teleport) ברחבי עולם משחק גדול יותר על ידי כיוון הבקר לנקודה הרצויה ולחיצה על כפתור השיגור.משחק המציאות המדומה Raw-Data עושה שימוש במערכת זו. מערכת נוספת הנמצאת בשימוש על ידי Oculus Rift היא מערכת ההנעה בעזרת בקר אנלוגי. כמו שהשם מרמז מדובר על תנועה של השחקן באמצעות stick אנלוגי בדומה לאקס-בוקס.

raw-data

המשחק raw-data עושה שימוש במערכת blink לצורך תנועה

VR הוא תחום חדש ומטבע הדברים אין הסכמה על שיטת ההנעה הטובה ביותר. פיתוחים חדשים בתחום נעשים על בסיס יום-יומי ויהיה מעניין לראות מה תהיה מערכת ההנעה הנפוצה ביותר בעתיד.